Inför jul

Om en vecka åker vi till Karlskrona. Det ska bli härligt och jag ser verkligen fram emot att komma bort från stan, stressen och måsten.

Men redan imorgon börjar julfirandet (om man nu kan kalla det så). Då blir det middag hos föräldrarna och klapputdelning, i alla fall från vår och systers sida.
Till middag har vi fått önska oss varsin rätt. (Vi delar på flera huvudrätter och har sällan för-, huvud- och efterrätt.) Jag som nästan inte alls lagar kantonesisk mat tycker att detta var en alldeles fantastisk idé. Tidigare år (när jag har "firat" hemma) har vi oftast fått hummer - inte helt fel det heller.

På söndag, fjärde advent, kommer kompisar över på glögg. Vi gjorde ju julgodis förra helgen som vi ska bjuda på. Dessutom blir det både pepparkaks- och lussebullsbak i helgen. Jag hoppas att det blir lyckat!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkomna till Blekinge över jul. Det ska bli så roligt att få träffa er. Längtar :-) Christina

2011-12-17 @ 17:56:41
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Det gör vi med! Vi har bara några saker till att fixa innan vi kommer;-)

2011-12-19 @ 08:32:10
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0