Tjugoårsåldern snart över...

Jag har med lite vemod insett att jag inte har så mycket kvar av tjugoårsåldern. Om dryga ett och ett halvt år har jag passerat trettioårsstrecket.

På något sätt känns det som om dessa tio år passerade ganska snabbt. (Jag vet, folk säger att åren går ännu fortare när man blir äldre, så jag vill inte tänka på hur fort trettioårsåldern kommer att gå.)

När jag tänker efter har jag faktiskt ändå hunnit göra mycket under mina åtta och ett halvt år i tjugoårsåldern. Jag har studerat utomlands, tagit magisterexamen, träffat den jag vill leva med och gift mig med honom, flyttat från och till Stockholm, "bott" i Beijing, rest en hel del, köpt hus, påbörjat och avslutat flera anställningar. Dessutom har jag ytterligare ett och ett halvt år på mig att göra saker.

Så under trettioårsåldern kommer jag säkert att hinna göra massa saker, men förmodligen blir det en hel del annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0