I'm a material girl

Ibland kan jag känna mig så otroligt lycklig över huset; jag är stolt att vi lyckades köpa ett hus och glad för att vi gjorde det utan att känna att våra pengar bara går till huset utan att vi även har råd att resa. Jag är även stolt över det vi har lyckats åstadkomma med huset.

Men jag får enorma skuldkänslor för att jag känner mig så materialistisk. Det strider mot mina inre principer att vara lycklig över materiella saker, trots att jag kan känna genuin lycka över huset. Vad gör jag åt denna känsla?

Egentligen är det kanske en fullständigt normal känsla? Jag känner inte någon som inte är materialistisk. Alla är vi nog glada över någon materiell sak...

Kommentarer
Postat av: A

Det är väl inte fel att vara lycklig över saker, sen är du ju lycklig över katten med som exempel, det är inte materialistiskt. Men fint börjar det bli! Puss!

2011-02-25 @ 07:59:50
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Jag får helt enkelt acceptera att jag är materialist... Och jag är så glad över att det blir så fint!

2011-02-25 @ 13:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0