Lite mer vietnamesiskt

I fredags var vi på en vietnamesisk restaurang för att äta middag med mamma samt moster och kusin som var på besök från England.

Restaurangen heter Thang Long Pho och nominerades till Gulddraken 2010 i budgetklassen.

Det var tur att vi var något tidiga. Vi hade inte bokat bord eftersom förra gången jag besökte dem var det nästan tomt på gäster. Nu satt det en del gäster när vi anlände och i väntan på övriga sällskapet fylldes restaurangen.
Jag tycker att maten var bra, men faktiskt inte lika bra som på Nem Nem Quan. I vietnamesisk mat ska det vara mycket färska kryddor, men här tyckte jag att de snålades lite med det så smakerna kom inte riktigt till sin fulla rätt.

De färska vårrullarna med räkor var något smaklösa, däremot var dumplings med fläsk spännande (och de ser inte ut som man tänker sig dumplings eftersom de är avlånga). Den bästa rätten var nudelpasta med biff, pakchoi, böngroddor och salladslök, som var bra tillagad. Vi beställde även friterad räkfärs på sockerrörspett, men jag tyckte att räkorna inte smakade särskilt mycket, dessutom var den lite mjuk och mjölig i konsistensen. Den vegetariska kycklingen, som serverades tillsammans med grönsaker, smakade nästan inget alls och hade även den väldigt mjuk konsistens.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0