Paus

Nu har vi tagit paus från renoverandet två kvällar i sträck.

I onsdags åkte vi hem till föräldrarna efter jobbet. Det blev kinesisk "fondue" till middag, men när jag kom hem var jag tvungen att ta lite ost med kex eftersom jag redan var hundrig igen. Det berodde antagligen på att det inte var så mycket kött. Ändå åt jag en hel del fisk och mycket grönsaker. Jag hade blivit en dålig vegetarian eftersom jag hade varit konstant hungrig och därmed lättirriterad.

Igår bestämde vi för att ta en paus från renoveringen eftersom vi båda är väldigt trötta nuförtiden. Att jobba på dagarna och renovera på kvällar och helger under en längre period gör en slutkörd till den grad att allt känns ansträngande.

Även ikväll får huset klara sig utan renovering eftersom vi ska träffa vänner och bekanta över en drink. Det ska bli trevligt.

Vi har även bestämt att vi i helgen bara ska renovera på dagarna. Kvällarna avsätter vi för vila, mys och relationsomvårdnad. Det borde vara en lagom ambition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0