Åter i Italien

Igår blev det första återbesöket på Linguini. Eftersom restaurangen är så liten bokade vi självklart bord för ett par veckor sedan. (Regeln är nog att man alltid ska boka bord på alla hjärtansdag.)

Restaurangen var mer eller mindre fullsatt under hela vårt besök. Eftersom jag fick sitta så jag såg in i köket kunde jag se att de hade fullt upp hela tiden. Inte nog med att restaurangen var full, det kom beställningar på avhämtning nästan hela tiden. Och många beställde minst tre-fyra lådor.

Vi fick vänta över en halvtimme på våra förrätter - inte accebtabelt tycker jag. A beställde Bruschetta ai funghi som jag tyckte var lite för pepparstark. Jag beställde Carpaccio con ruccola och åt carpaccio för första gången. Jag tyckte inte att själva köttet smakade något, men tillsammans med ruccolan och parmesanen blev det en god smakkombination.

Därefter fick vi vänta ännu lite längre på huvudrätterna. Servitören förstod att vi hade väntat för länge; A fick en till flaska läsk och fyllde på mitt vinglas (men vinet var tyvärr bortkastat).
När maten väl serverades var det efterlängtat. A beställde Penne al Pepe som var jättegod. Min Linguini vongole var god, men smakade egentligen som Linguini del Golfo (som jag åt sist). Jag hade förväntat mig något som var olikt den rätten. Tyvärr var en del av musslorna inte öppna så de fick jag kasta, men jag orkadfe ändå inte äta upp all pasta. Eftersom vi båda blev så mätta blev det inte heller någon efterrätt.

Jag vet redan vad jag ska beställa nästa gång vi går dit. Men nästa gång ska inte vara på alla hjärtansdag. Och nu vet jag vad jag ska förvänta mig för smakupplevelse av pasta med skaldjur.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ni fick vara tillsammans på alla hjärtans dag iallafall. Och ni fick mysa på resturang.

Jag låg på Saschka barnsjukhuset med min lille son och var djupt olycklig. Jonas och Sarah såg jag inte på hela dagen :(

Värsta dagen i hela mitt liv tror jag.

Hade glömt plånboken hemma så kunde inte gå och köpa mat ens. Fick lite mackor och fil av sjuksköterskorna.

Mackor & fil till frukost, lunch och middag. Värsta alla hjärtans dag ever!!!

2011-02-17 @ 19:16:43
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Jag vet, vi ska vara glada över att vi fick vara tillsammans en del av dagen i alla fall.

Det verkar som ni haft det tufft senaste tiden. Skönt att det är över!

Men min längtan efter barn ökar inte;-)

2011-02-18 @ 11:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0