Att vara gift med A

Att vara gift med A kräver en hel del självständighet. Det var något som jag uppskattade under särbotiden, men som sambo och som gift tycker jag att det är svårare.

A har de senaste sex och en halv månaderna sedan vi kom hem från Japan varit borta från mig totalt drygt fyra veckor. Det blir 28 ensamma nätter! (En natt fick jag sällskap av syster.)

Folk i min närhet kan nog tycka att det är konstigt att vi är ifrån varandra så mycket, med det finns säkert andra som har det värre.
Jag tycker att det är rätt jobbigt periodvis, särskilt helger, och det är ganska tråkigt att börja semestern i ensamhet.
Men det är helt enkelt något man lär sig acceptera och leva med.

Man kan inte heller förvänta sig särskilt mycket romantik från A. Man kunde ju tro att det skulle finnas mer av det i vårt förhållande eftersom vi är ifrån var andra så mycket.

Jag tycker själv inte att jag är någon romantiker eller kräver särskilt mycket romantik. Däremot faller jag pladask för romantiska gester, men i vårt förhållande är det nog jag som står för dem mest.

A är i alla fall oerhört mån och känner stor omtanke om mig, även om han har svårt att visa det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0