Cookie blir slagen

Utöver Cookie och hans svarta kattkompis finns en orange katt i området. Jag har sett den svarta och orange katten jaga varandra, inte såsom när den svarta katten och Cookie jagar varandra för att de leker, utan det är på blodigt allvar. De "skriker" även på varandra.

Cookie är en kelgris och jag kan inte tänka mig att han slåss med andra katter. Jag är osäker på om han ens vet hur man gör.

Igår kväll när A öppnade ytterdörren såg han den orangea katten slå Cookie på baken och jag hörde hur Cookie gnällde. När A berättat vad han sett stack det till i hjärtat: "Hur vågar han slå min bebis?" Jag ropade efter Cookie, men ingen bebis kom och jag kunde ens höra hans bjällra.

Efter en stund dök han upp när jag råkade stå utanför ytterdörren. Efter närmare inspektion av min bebis visade det sig att han hade några små sår på örat. Hela hjärtat värkte!
Från och med nu ska jag sjasa iväg den orangea katten när jag ser den.

Den svarta katten är däremot jättefin mot Cookie. Igår morse satte vi ut Cookie i koppel, såsom vi brukar göra på morgnarna om han vill gå ut. Den svarta katten kom fram och de hälsade genom att nosa på varandra i ansiktena. Sedan undersökte han noga om han kunde få loss Cookie från kopplet, men till slut gav han upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0