Komplett uteplats

Ingen uteplats är väl komplett utan en grill?

Vi köpte grillen förra helgen, men den stod fram tills igår i sin låda i garaget. Så vi hade bestämt att vi skulle montera ihop den igår kväll. Efter en del diskussion om monteringsanvisningarna, som var mycket sämre än Ikeas, lyckades vi få ihop en hel grill att ställa på plats.
Jag visste inte att en grill hade så många delar och att det skulle ta mer än tio minuter att sätta ihop den.

Förresten är det en kolgrill vi har köpt och inte en gasolgrill. Jag har inte riktigt fallit för gasolgrillstrenden än. Visst, det går fort och är praktiskt. Men det är väl lite av charmen med att grilla? Kanske är det för att jag inte har barn än som jag tycker så. Jag har dessutom ganska svårt för lukten av gas så en traditionell grill fick det bli, i XL-variant. Vi kommer förmodligen ändå inte grilla när det bara är A och jag.

Ikväll blir det grillpremiär (och grilltest) på altanen! (Hoppas att vädret blir lite bättre.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0