Livets andra manikyr

Inför bröllopet lät jag göra manikyr med fransk lackning. Dels ville jag inte visa mina av trädgården förstörda händer, dels ville jag känna mig fin (vilket jag alltid gör med fina naglar).

Förra gången, som var första gången, jag gjorde manikyr var inför mitt eget bröllop, dvs. för två år sedan. Då gick jag till Åhléns City efter jobbet eftersom det var mest praktiskt. Där finns en en "nagelbar" med Scratch nails.

Eftersom jag blev så nöjd förra gången gick jag tillbaka i torsdags för att bli fin. Nagelteknologen var jättetrevlig, men tyvärr blev jag något mindre nöjd än förra gången. Visst kände jag mig fin, men varför lackade hon naglarna så långt från nagelbanden, det såg ju ut som om naglarna var utväxta.
Dessutom flagade lite av lacket redan på lördagmorgonen och i söndags ramlade en stor flaga av från vänster långfingernagel.


Bild tagen före lacket flagade sig.


Ikväll hoppas jag hinna ta bort lacket. Jag känner mig så ful när det flagar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0