Millesgården

Äntligen blev det lite uppehåll så att vi kunde göra lite mer semesteraktiga aktiviteter.

Idag besökte vi Millesgården. Jag har länge velat åka dit, men av någon anledning har det inte blivit av.
Bortsett från A och mig så var det en större turistgrupp från Ryssland och andra turister i sällskap om två eller tre som besökte muséet. Så som vanligt var vi två udda fåglar.
En konstnär vid namn Björn Wessman ställer ut just nu, men det var inte konst som föll mig i smaken, men det var inte heller därför jag ville åka dit.

Jag tyckte mycket om att vara på Millesgården för trädgården. Utformningen av trädgården föll mig i smaken (jag älskar pelarrader) och det kändes nästan som vi var vid Medelhavet. Den lilla blomsterträdgården var lite vildvuxen, men mycket färggrann och med många olika blommor.
Jag trivdes även i interiören i konstnärshemmet, där mycket påminde om antiken, både i inredningen och med alla statyer.
Jag tyckte till och med om att titta på skulpturerna (som är en konstform som jag normalt inte är särskilt förtjust i). Många skulpturer föreställde figurer från den grekiska mytologin.

  
En glimt ut i trädgården, Medelhavskänsla och antikt.

  
Utsikt mot Värtan, blomsterträdgården, blombädd och skulpturer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0