Tårar, tårar, tårar

Knappt en vecka av semestern har gått och redan har jag hunnit gråta tre gånger.

Tårar av ledsenhet
I måndags kväll såg vi filmen Water for Elephants. I en av nyckelscenerna slår en man en elefant upprepade gånger - mins tårar flödade. Jag har otroligt svårt för händelser där människor gör djur illa; ibland känns det till och med jobbigare än när vuxna gör barn illa. Tama djur litar ofta på människor och de förstår kanske inte alltid vad som är fel och kan inte försvara sig.

Glädjetårar
Igår såg vi en del av ett avsnitt av Extreme Home Makeover. Alltid när de visar den lyckliga familjen komma hem till sitt nya hus blir mina ögon blanka.

Tårar av maktlöshet
Det var extremt mycket att göra på jobbet förra veckan. Det var nästan så jag ville gråta, så jag såg fram emot att slippa stressen under semestern. Det är även något jag behöver för att återfinna harmonin och lyckan, men istället ersätts det med annan stress. Frustrationen, ilskan och besvikelsen fick mig att gråta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0