Vi har fått bygglov!

För att installera kamin, eller snarast för att få ha en skorsten på utsidan av huset. Eftersom det är en förändring av fasaden behövde vi ansöka om bygglov. För själva kaminen behövde vi även göra en bygganmälan.

Det är den första förändringen av huset som kräver tillstånd och kontakt med kommunen. Nacka kommun har varit hjälpsamma och ganska snabba med att både höra av sig och att fatta beslutet. Det var en glad överraskning. 

Jag har varit ganska nervös för att vi inte skulle få bygglovet beviljat. Inte för att kamin är nödvändig utan för att det är mysigt. Jag hoppas slippa frysa hemma i vinter. Gissar även på att Cookie kan komma att trivas framför brasan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis till bygglovet,hade ingen aning om att det behövdes. vad skönt med en kamin! Vi har ocksâ pratat om att installera en kamin under âret just för stämningens skull men framförallt för värmen =) Mâste kolla upp det behövs bygglov i Frankrike dâ med eftersom vi mâste ha skorstenen pâ utsidan. Nu börjar man längta till hösten ocksâ hehe, nja kanske inte riktigt än, vill hinna njuta av sommaren först =)

2011-06-16 @ 17:34:20
URL: http://mesrevesblancs.blogspot.com
Postat av: The Way the Cookie Crumbles

Tack sså mycket! Det är nog säkrast att kolla upp vad som gäller i Frankrike så att ni inte blir tvungna att ta bort en installerad kamin.

Jag vill verkligen ha sommar och nu har jag ju semester:-)

2011-06-17 @ 17:21:46
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0