Förberedelser för ensamhet

Nästa vecka åker A på kurs och är borta drygt två veckor, inklusive två helger.

Å ena sidan känns det skönt att han ska vara borta så att jag får tid att pyssla med mitt, å andra sidan vet jag att det kommer att kännas ensamt i huset. Dessutom kommer jag hem rätt sent från jobbet så egentligen får jag inte så särskilt mycket tid över efter middagen och Rapport (om jag ens hinner titta på det).

När A är borta stannar renoveringen upp eftersom jag inte gör det ensam, i så fall bara småsaker. Det är därför jag får tid att göra annat, men denna gång kommer faktiskt renoveringen att gå framåt ändå eftersom målaren kommer för att sätta upp tapeterna och vi kommer antagligen att få nya trappsteg monterade.

Själv har jag gjort en lista över saker som jag vill få gjorda när A är borta:
- återuppta veckorutinerna (främst måla naglarna)
- lägga ansiktsmask någon kväll
- välja ut foton från förra året för framkallning och sätta in dem i fotoalbumet
- stryka kläder (kan inte tänka mig något tråkigare så brukar samla det på hög)
- städa (vissa rum är i större behov än andra)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0