Hallen etapp 1 avslutad

Redan efter frukosten i lördags började A skruva på huset. (Det gillar jag - handlingskraftiga män som tar tag i saker och inte väntar eller latar sig, hihi.) Trappan färdigställdes med handledarna och plankan som sitter mellan våningarna som skruvades fast.

Vitmålad trappa med nålfilt och gammal tapet samt vitmålad trappa med eksteg och nya tapet.


Sedan bar det av till Sickla köpkvarter där den lampan som vi sett ut till hallen inhandlades. Därefter åkte vi vidare till ByggMax för att köpa vita foder och socklar. Vi började sätta upp dessa under lördagen, men fick även fortsätta i söndags. I lördags kväll skruvade vi upp hissgardinen som jag fått uppsydd hos en sömmerska. Den är ganska mörkläggande så nu vaknar jag inte av ljuset utan sover jag gott om morgnarna.
Det var lite krångel med att sätta upp hallampan eftersom den är anpassad till badrum, men efter en stunds fummel och lite svordomar lyckades vi få den på plats.

Hallen etapp 1 är avslutad. Både inre och övre hallen är nu helt färdigställda.


Detta möts man av när man kliver in i hallen i stället för detta:



Bakom denna vägg fanns den tidigare klädförvaringen.


Den nya klädförvaringen bakom två skjutdörrar.


Det fula valvet finns inte längre kvar.


I stället för en liten trång och en större hall har nu blivit en stor öppen hall.

Nu måste vi anlita en elektriker för att koppla elen till golvvärmen i yttre hallen. Fram tills dess blir det vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0