Lagar trerätters

I fredags kom A äntligen hem från sin nästan tre veckor långa kurs i Tyskland. Jag hade förberett trerättersmiddag.
Det var länge sedan A och jag lagade "fin middag" till varandra. När vi var studenter gjorde vi det, men nu för tiden brukar vi gå på restaurang. Så jag tyckte att det var lite nostalgiskt och mysigt.

På torsdagskvällen gjorde jag vit chokladpannacotta, en gammal favorit. Tyvärr blev den lite fastare än vanligt, men jag vet inte om det beror på att gelatinbladen var gamla eller något annat.
På fredag morgon förberedde jag förrätten, laxceviche. Jag skar lax och tomat samt kokade in löken. Jag uteslöt den vita fisken eftersom A inte är så förtjust i rå vit fisk.
När jag kom hem från jobbet pressade jag lime över laxen och rörde ihop tomat, lök, chili, koriander och olivolja. Jag tycker att det smakade jättegott, men jag kunde nog ha haft i lite mer koriander. (Jag älskar färsk koriander.) Däremot var det rätt mättande eftersom jag bara använde lax som är en så fet fisk.
Till huvudrätt blev det sparrissoppa på tetrapack, men lyxade till med kokad färsk sparris i den.

Det blev en mysig kväll med mat, vin och gos framför TV:n. Det kändes konstigt och lite främmande att mysa med A igen; hade ju inte gjort det på två och en halv vecka.

Kommentarer
Postat av: A

Mysigt att komma hem igen och få sånt trevligt mottagande!

2011-03-28 @ 11:50:48
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Synd att jag inte kan säga samma sak;-) Men jag trodde att du alltid fick ett trevligt mottagande när du kommer hem?

2011-03-28 @ 13:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0