Länge sen...indiskt

I lördags var det i sista stund påtänkt att vi skulle gå på en av de konserter som anordnades i samband med Earth hour, men eftersom vi kom fram till stan så sent och skulle äta blev det bara middag, men jag var nöjd med det.

Syster kom hem till oss och fikade på eftermiddagen. Det var länge sedan hon var hemma hos oss så en hel del hade hänt sen senast och mycket var nytt. Senare skulle hon och hennes sambo gå på konserten som var i Katarina kyrka.
Vi letade restaurang i områdena runt Slussen och Medborgarplatsen eftersom vi ville vara ganska nära kyrkan där konserten anordnades. Till slut bestämde vi för New Indian Garden. Jag hade bara varit på Indian Garden vid Hornstull tidigare. Men det var lika gott och prisvärt även här.

Vi delade alla på papadam (krispigt linsmjölsbröd) med mangochutney till förrätt. Det var gott: smakade lite som chips. Jag och syster delade på lamm palak (lamm med spenat i baltisås) och palak ponir (spenat med ost i curry- och tomatsås) till huvudrätt. Båda var jättegoda. Lamm palak var något stark, men jag kunde äta den. A tog en jättegod, men för mig alldeles för stark Goa beach special kungsräkor. Till efterrätt delade jag pch A på en kulfi och en ananasglass. Kulfin (glass smaksatt med kardemumma och saffran) var jättegod, men man varken såg eller smakade saffran. Däremot tyckte jag inte särskilt mycket om ananasglassen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0