Renare hus...

Efter två kvällar (och en jobbig arbetsdag däremellan) är det sopat, dammsuget och avtorkat efter tapetseringen. Jag hittar fortfarande fläckar lite här och var, så jag torkar efter hand. Det är självklart inte helt dammfritt heller eftersom det inte går att torka upp allt; jag hoppas att det försvinner "av sig själv" eller i dammsugningarna framöver.

Det är skönt nu när det är rent eftersom Cookies tassar och mina strumpor förflyttade damm och smuts när vi rörde oss i huset. Dessutom kunde kaatten helt plötsligt lägga sig mitt på golvet, rulla runt och ta med sig det som fastnade i pälsen till andra delar av huset.

Nu återstår för mig att sätta upp pinnarna som håller handledare och räcke på plats. Eftersom de ska sitta rätt i skruvhålen i båda ändarna tänkte jag inte fästa dem helt för att kunna justera dem innan jag skruvar fast dem. Jag hoppas att det är rätt taktik. Har ju ingen att fråga när min kloka make inte är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0