Byggande som träning

I helgen kom jag  fram till att jag hellre tränar armarna genom att bygga och bära plankor hemma än genom armhävningar på Friskis-passen.

Armmusklerna är några av min svagaste muskler. Som kvinna har man ju ofta mycket starkare ben än armar.

Jag skulle vilja ha snygga armar och armmuskler, men alltid när vi kommer till den delen av träningspassen känner jag mig så svag. Dessutom märker jag inte heller att jag blir starkare i armarna av övningarna så det känns ganska meningslöst.

Men när vi bygger hemma bär jag gärna saker och efteråt känner man sig skönt trött i armarna. Då märker jag även att armarna blir starkare, t.ex. när vi bytte panelen på fasaden i somras. Det blir lite mer byggande med trädäcket på framsidan snart så då får jag bära mer, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0