Fräsch middag...och lunch

Igår blev det mynta- och fetabiffar med grön tapenadeyoghurt till middag. Receptet kom med senaste numret av Buffé, Icas kundtidning. Det var en riktigt fräsch middag så jag ser fram emot lunchlådan som jag har med mig.
Maträtten var även ganska lättlagad, men vi är ju oftast två när vi lagar mat. Jag upptäcker inte hur mycket jobb en del maträtter kräver förrän jag står i köket ensam eftersom vi i vanliga fall gör halva jobbet var.

Dessutom förgylldes kryddsamlingen utanför köksfönstret med ytterligare två krukor, denna gång mynta.
Doften av mynta är annars ganska starkt förknippad med utekvällar och barer eftersom Mojito är en favoritdrink.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0