"Halvtidsutvärdering"

Det var ett tag sedan jag tänkte skriva halvtidsutvärderingen av Dove Summer glow beauty body lotion. Det har nu gått en månad sedan jag började använda hudkrämen och det är tre veckor kvar till bröllopet.

Jag har använt krämen fyra gånger per vecka, vilket är en gång mer än vad jag i vanliga fall smörjer in benen. Huden har blivit nästan silkeslen, så ingen torr och vit hud kvar.

Jag har redan fått märkbart brunare ben, nästan lika bruna som armarna. Däremot kan jag tycka att huden är lite flammig, att den inte är jämnt färgad, men det beror säkert på hur man smörjer in sig. Jag tycker att det är svårt att smörja lika mycket överallt.

Jag har även försökt att smörja in fötterna så att de inte ska se alldeles vita ut i sandalerna. Där har färgen svårare att ta utom på en del av ovansidan av foten.

En stor nackdel med krämen är att den fortfarande verkar sitta i efter att man duschat. Min vitmönstrade handduk har blivit smutsfärgad, vilket den givetvis inte blir i vanliga fall. Vi får se om det går bort i tvätten.

Efter varje insmörjning har jag inte varit särskilt noga med att tvätta händerna, men huden eller nagalarna där har inte blivit missfärgad.

Nu återstår att se hur benen ser ut efter ytterligare tre veckors användning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0