Morgonmanikyr

I morse vaknade jag tidigt, men kunde inte somna om. Så när A:s väckarklocka ringde gick jag upp och åt frukost med honom. När han hade gått hade jag tid över innan det var dags för mig att bege mig till jobbet.

Jag började med att ta bort nagellacket från förra veckan med Cien Nail varnish remover. En nagellacksborttagning som jag köpte på Lidl för några veckor sedan. Sminkbloggen tipsade om den, men jag håller inte med om att den är så bra tyvärr. Jag tycker att nagellacksborttagningen, liksom andra, är ganska uttorkande för mina naglar och dessutom kräver lite tid och envishet för att nagellacket ska försvinna från naglarna.

Sedan masserade jag in Mavala Lightening scrub mask (som jag köpte på rean i vintras) på naglarna och nagelbanden, och sköljde jag bort skrubben samtidigt som jag borstade med nagelborste. När jag torkat händerna kunde jag peta bort en del nagelband som växte på naglarna. Tyvärr har mina nagelband en tendens att växa på naglarna så det kändes bra att använda skrubben som tog bort det.


Mavala Lightening scrub mask, Cien Nail varnish remover och nagelborste som ingick till den förstnämnda.


Därefter masserade jag in Scratch nails Nail food på naglarna och smörjde in händerna med Helosan salva.

Sedan var det dags att gå till bussen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0