Morgonträning = dålig träning?

En undring poppade upp i huvudet under dagens träningspass.

Ger det mindre effekt att träna på morgonen än på eftermiddagen? För mig känns det som det göra det.

Nu när jag har bytt träningstid från sen eftermiddag till tidig morgon tycker jag att jag orkar mycket mindre än förr och känner mig kraftlös under träningspassen. Jag tycker inte heller att jag orkar mer och mer på passen allteftersom terminen går som jag gjorde förr.

Om träningen inte ger någon effekt känns det ju som bortkastad tid, men jag vill ju sluta med träningen, särskilt inte eftersom jag har ett, i princip, helt stillasittande jobb. Får tänka att det håller mig i form och att jag åtminstone inte får sämre kondition eller blir tjockare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0