Mors dag i förskott på Zetas

I lördags hade syster och jag bjudit mamma till Zetas trädgård för att fira mors dag. Mors dag var egentligen igår, men eftersom pappa jobbar på söndagar hade vi bestämt lördag i stället.
Jag hade aldrig varit där tidigare utan bara hört talas om det.

När A och jag kom dit var det helt fullt på parkeringen, så vi fick ställa oss på en annan parkering en bit därifrån. Mamma och resten av familjen var sena pga. problem med bilen så A och jag hann titta på det mesta som vi var intresserade av innan de dök upp.
Vi köpte en fuchsia på stam, två dagliljor, en klematis och en pion. Fuchsian pryder nu vårt trädäck och klematisen är planterad vid spaljén medan dagliljorna och pionen planterades i rabatten på framsidan.

När resten av familjen anlände blev det fika på kaféet. Efteråt blev det en snabb titt bland frukträden och bärbuskarna innan A och jag lämnade familjen där för att åka vidare till Bauhaus. På kvällen skulle vi äta middag på Sakura så för att hinna var vi tvungna att bege oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0