Solo-helg

A åkte till Malmö i fredags för svensexa för brodern. Så jag hade planerat att få en hel del gjort i helgen trots att jag egentligen behöver vila. Men efter nästan fyra veckor med överintensiva arbetsdagar har jag lite svårt att finna ro.

Började helgen med att göra klart fotoalbumet. Nu återstår bilderna på huset som ska bli ett eget album.
Sen funderade jag om jag skulle se en film och så blev det. "Spy game" gick på SVT1, men jag hade svårt att koncentrera mig på alla vändningar i filmen eftersom jag då och då var tvungen att lämna soffan för att släppa in eller ut Cookie.
Efteråt hade jag sett fram emot en natt med djup sömn och återhämtning. Men utan A bredvid mig och efter en alldeles för INTENSIV arbetsdag blev sömnen orolig och redan klockan sju var sovandet slut.

Igår förmiddag målade jag baksidan av brädorna som ska sättas upp på planket mot grannen. A hade redan målat de övriga ytorna i onsdags.
Efter lunch och lite vila blev grävdes det i trädgården. Vi hann inte så gräs i hela rabatten som vi tog bort förra året, så nu hade ogräs tagit över en del av den. Jag hann inte alls långt; jorden var bitvis hård så jag blev fort trött. Allt tar längre tid när man är ensam. På kvällen blev det lite sysslor inomhus och sen vila framför TV:n.

Idag har jag planterat om krukväxtern på förmiddagen. Det har jag behövt göra länge nu, men det har inte riktigt funnits tid för det. Nu hade jag tänkt gräva i trädgården, men jag orkar inte, ärligt talat. Så det bli lite pyssel inomhus i stället.
Efter lunch hos mamma ska jag vara en god fru och hämta A på flygplatsen. Sen är helgen nästan till ända, men jag har fått mycket gjort, faktiskt allt jag ville, även om jag kunde ha gjort mer i trädgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0