The perfect guest

Igår eftermiddagen skulle syster komma, men det var närmare middagstid när hon väl dök upp. Först åkte vi och handlade och när vi kom hem igen började vi laga middag och sätta vetedeg på jäsning.

Jag var fortfarande utmattad (mest på grund av jobbet). Så det var skönt att umgås med syster eftersom man får mycket hjälp i köket, det var snarast hon som gjorde det mesta.
Jag kan be henne att göra saker utan att känna mig ogästvänlig, hjälplös eller domderande. Jag behöver inte heller roa henne; utan det går bra att lämna henne med senaste fotoalbumet och några reklamblad så blir hon inte uttråkad. I väntan på att maten skulle bli klar i ugnen och bullarna jäste på plåten bytte jag sängkläder och duschade medan syster diskade. Det var fantastiskt bekvämt att få så mycket hjälp och service när jag kände mig så utarbetad.

Efter den sena middagen satt vi kvar i köket och drack mjölk och åt nybakade bullar så det blev rätt sent innan vi la oss.
Tyvärr sov syster inte så bra i vår säng som var för mjuk för henne så vi gick upp vid nio. Efter frukosten begav vi oss till Nacka Forum där vi tillbringade en och en halv timme innan vi skildes åt.

Tack syster, för middag och en frys full med hembakade bullar!

Nu menar jag inte att jag vill att mina gäster ska servera mig, men det var oerhört bekvämt att bli lite omhändertagen i sitt eget hus. Någon gång snart hoppas jag vara så pass lugn och utvilad att jag orkar ta emot andra gäster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0