Kategorier av hushållssysslor

Igår kväll tvättade vi fönstrena. Det är en av de hushållssysslor jag helst slipper. Igår hade jag tur eftersom A stod för tvättandet av fönstrena och jag tvättade fönsterblecken.
En annan hushållssyssla som jag helst slipper är strykning; det tar lång tid för mig eftersom jag sällan blir nöjd.

De andra två kategorierna av hushållssysslor är sånt som jag inte har något emot och sånt som jag undviker.

Det jag inte har något emot är framförallt diska. I och för sig har vi diskmaskin nu så det blir inte mycket handdisk hemma. Inte heller städa badrummen har jag något emot.

Däremot undviker jag gärna att dammsuga, dammtorka och våttorka golv, men gör det givetvis vid behov.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Själv tar jag gärna hand om tvätten men slipper gärna städa!!!



Svar på kommentaren i min blogg: Jo jag kompletteringshandlar bara med barnen men det är plågsamt nog. Jonas är sällan hemma före 18 eller 18:30 på kvällarna och ska han dessutom handla på vägen hem från jobbet (om så bara en liter mjölk) så får jag ju vänta ännu längre på honom)

Får försöka handla när Saris e på dagis men det är hon bara 3 dagar i veckan och när hon är där så har jag annat för mig eller behöver bara ta det lugnt med Alexander. Men alltså.. det går ju att lösa.. måste bara bli bättre på att planera..

Snart börjar jag jobba då blir det andra rutiner i vardagen igen..

kram

2011-05-24 @ 09:34:51
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag avskyr att stryka, det enda som är roligt att stryka är lakan, handdukar och dukar men kläder fâr min man ta hand om i strykhögen. Damma tycker jag är okej, även dammsugandet men inte att vâttorka golvet vi har hemma för det finns fortfarande en massa skräp kvar. Vi har ocksâ diskmaskin som tur är men när jag lagar mat sâ diskar M undan kastruller och annat. Tycker att vârt upplägg fungerar jättebra.

Sv: ja det ska bli jättekul att inreda barnrummet och jag längtar efter att fâ sätta igâng. Vi ska iväg och titta pâ en begangnad barnsäng pâ fredag för att se om den är i gott skick eller om den har lidit alltför mycket. Jag hoppas att den är fin fortfarande verkade sâ iaf pâ fotona men man vet aldrig. Frâgan är bara var den ska stâ under tiden? Barnrummet fungerar fortfarande som gästrum med en stor säng sâ innan den och andra möbler är borta kan vi inte göra sâ mycket.

2011-05-24 @ 13:26:06
URL: http://mesrevesblancs.blogspot.com
Postat av: The Way the Cookie Crumbles

Caroline: Jag förstår att det är knepigt att få ihop det Det blir ju inte heller alltid som man planerat, antagligen...

Hoppas allt känns bra inför jobbstarten!



Kram!

2011-05-24 @ 16:11:20
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles

Malin: Visst är det skönt att vara två i köket?



Ni verkar ha som oss; det framtida barnrummet fungerar som gästrum:-) Ni hittar säkert en hörna att ställa barnsängen så länge om ni bestämmer er för att köpa den. Finns alltid någon ledig hörna till något man vill ha/behöver.



Kram!

2011-05-24 @ 16:15:45
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0