Små steg framåt

A är bortrest denna vecka och som vanligt står projekten mer eller mindre stilla under hans frånvaro.

I lördags hade samfällighetsföreningen årsmöte och städdag. Det var ett bra tillfälle att umgås med våra trevliga grannar. Inga särskildt drastiska beslut fattades; komposten skulle tas bort, antagligen blir det städdag i höst samt valdes ny ordförande, sekreterare och revisor.
Det var inte särskilt betungande städdag. Jag matade tuggen med kvistar som folk lagt hela i komposten och spridde ut en del av kompostens innehåll på backen. Andra målade/oljade in trädetaljer, sopade gatan, bytte flaggstångens rep...
Därefter var det korvgrillning och man fick höra anekdokter om tidigare boende på området.

Efteråt rensade jag vår framsida på maskrosor. Många hade redan slagit ut i gul blom så det var dags att ta dem innan de sprider sina frön.

Igår målade jag det andra slaget på planket på framsidan så nu är det redo för uppsättning av brädorna som redan är färdigmålade. Jag målade även baksidan av de ribbor som vi ska sätta ihop till insynsskyddet.
Nu återstår ännu ett slag på dessa ribbor innan de kan skruvas ihop. Jag hoppas hinna med det i veckan så att vi kan sätta upp/ihop allt i helgen när A är hemma.

Jag hann även så gräs där A rensat på ogräs förra veckan. Det gäller att komma ihåg att vattna så hoppas jag att det kommer lite grönt snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0