Vaccination

Igår var jag på Svea vaccin för att ta spruta mot TBE/fästingburen encefalit. Vet inte om det var någon kampanj för jag fick 10 % rabatt.

Jag har alltid haft lite svårt för sprutor, men tittar jag bort så går det bra. Då brukar jag bara känna ett litet stick. Sprutan igår kändes lite mer och jag hade förväntat mig värk idag, men är bara ganska öm.

På Boo har det inte rapporterats in några fall av TBE från fästingbett, men på öarna utanför. Det kan ju hända att vi hamnar på någon av dem (på utflykt t.ex.) så då är det bra att ha tagit sprutan. Jag har dessutom plockat bort två fästingar (på samma dag) som kröp på Cookies päls så det finns säkert många av dem i närområdet.
Kan inte hitta att det finns vaccin för katter, endast medel som får fästingar att hålla sig borta, men de är inte 100 %-iga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0