På väg mot jul

Vintern närmar sig med stormsteg. Första dagen av sista höstmånaden var igår.

I söndags ställde vi tillbaka klockan till normaltid och "fick" en extra timme. Det har resulterat i att det är mörkt när jag går från jobbet och kommer hem, men det är även lite ljusare på morgnarna när vi går upp, men snart är det mörkt då också.

Jag känner att julen närmar sig och ser fram emot den och det den medför: pyssel, pyntning och stämning.

I år kommer vi att pyssla mer än förra året eftersom vi då var bortresta ganska lång tid över jul och nyår. Idag har jag beställt fina och roliga pepparkaksformer från formina.se. Jag hoppas att vi även ska göra ischoklad. Däremot är jag inte så förtjust i att äta marspian, vilket A är, och det är ju så roligt att göra figurer av marsipan.

Några fina pepparkaksformar beställda från formina.se:

  


I år ska vi köpa en julgran; inte heller det hade vi förra året. Jag har redan köpt en snygg julgransmatta på Åhléns. Jag tycker det är så roligt att få dekorera granen med våra fina julgranskulor. Förra året tog jag fram dem trots att vi inte hade någon gran.

Däremot satte vi givetvis upp våra fina julstjärnor förra året. Det är så stämningsfullt att ha det släckt och endast en fin stjärna som lyser i fönstret, och ännu bättre är det om det snöar utanför fönstret.

Åh, vad jag längtar!
(Jag erkänner att jag har fallit för kommersialismen kring jul.)


Kommentarer
Postat av: Caroline

jag gillar också marsipan! Ischoklad går väl ner det också...

Jag ska nog neställa lite julinredning från H&M home. Det är helt klart en mysig högtid som kommer :)

2011-11-05 @ 17:36:02
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Spännande att se dina inköp sen! Här blir det nog inte så mycket inköp...

2011-11-07 @ 10:15:46
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0