Sol och mat

2011-11-23

Frukosten var en stor buffé med mycket att välja bland, men av någon anledning tar jag alltid samma som vanligt: bröd, yoghurt, frukt och någon smakbit av det tillagade. Tyvärr var dukningen lite sådär; vi saknade både skedar och glas. Dessutom tyckte jag att det saknades lite glada miner hos en del av personalen.

Efter frukosten la vi oss på varsin solstol på stranden i väntan på Solresors informationsmöte där vi fick information om hotellet, landet, staden, m.m. Efter informationsmötet promenerade vi längst bort på hotellområdet och tittade på menyerna till de två restaurangerna som ligger där, en asiatisk och en brasiliansk restaurang.

   
De två första bilderna: Utsikt från sviten.
Sista bilden: Utsikt utanför villan mot en del av hotellets strand.


Därefter la vi oss på stranden och gick inte därifrån förrän det var dags för en sen lunch som vi åt på en av strandbarerna. Det var inte ett stort utbud, men det var några lättare rätter att välja på. Efteråt gick vi tillbaka längs stranden till solstolarna där vi låg kvar tills solen hade gått ner bakom en byggnad.

Efter att ha duschat och gjort oss i ordning var det dags för middag som vi åt på den asiatiska restaurangen. Vi valde varsin makirulle (sushi); A valde en Californiaroll med lax, tonfisk och avokado ovanpå och jag valde en rulle med tempura på räkor, krabba, gurka och majonnäs. Det var gott, men jag blev lite förvånad när mitt fat anlände med en lång inbakad rulle på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0