Mm...massage

Igår efter jobbet gick jag på en klassisk helkroppsmassage på Centralbadet. Jag kunde utnyttja ett presentkort som jag fått från jobbet.  Det var första gången jag fick en professionell klassisk massage.

När jag var yngre fick jag vid några enstaka tillfällen kinesiska massage, men jag vet inte hur mycket den skiljer sig från klassisk massage.

Jag har varit öm i kroppen, särskilt i nacke och axlar, den senaste tiden så det kändes skönt att få massage och ompyssling under femtio minuter. Något som förvånade mig var att det var så skönt och avslappnande att få händerna masserade.

Jag kände mig som en lättare människa på vägen hem, men redan på kvällen efter en timmes tapetrivande hade jag ont i axlarna igen. Så massagen kändes lite bortslösad. Dessutom hade jag ganska ont i axlarna i morse efter att ha sovit på sidan i natt.

Jag ska definitivt unna mig massage framöver, men det lär ju inte vara så ofta trots att det kanske behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0