Ge järnet

För en tid sedan tipsade en kollega mig om blutsaft som är ett järntillskott. Jag hade en väldigt trött period då jag var dödstrött på morgnarna och gäspade ofta under dagarna.

Egentligen borde jag nog ha testat blutsaft tidigare i mitt liv med tanke på att jag som ung ofta hade näsblod. Det kunde blöda under ganska lång tid så man kan ju undra hur mina järnvärden såg ut på den tiden.

Även A kände sig trött och var villig att testa.
Nu har vi tagit blutsaft i ett par eller några veckor. Jag har dock endast tagit något mer än barndosen. Tyvärr märker ingen av oss någon skillnad, men man kan ju också undra om vi hade varit ännu tröttare utan. Trötthetsperioden gick i alla fall över och nuförtiden är vi endast lika trötta som i normalfall.

Det har tagit fram tills nu att vänja sig vid smaken. A tycker att det smakar metalliskt medan jag tycker den har någon underlig eftersmak som påminner om lukten av kokt kött. Nuförtiden tycker jag inte att den har någon eftersmak och ägen A tycker att den smakar okej.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hejsan

Mot trötthet tycker jag ni ska testa Arctic Root ( finns på apotek och i hälsokostaffärer ) Jag har använt detta i några år av o till och tycker det hjälper jätte bra. Kram

2011-11-11 @ 12:06:19
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Hej! Tack för tipset! Egentligen är vi inte ute efter effekten mot trötthet utan den kombinerade nyttan av järn som i sin tur kan vara bra mot trötthet. Jag hade näsblod (för första gången på länge) någon vecka före jag fick tipset om blutsaft också. Det var därför jag tyckte att det kunde vara bra att testa. Vi har ju inte mätt våra järnvärden som min kollega först tipsade om egentligen. Kram

2011-11-13 @ 17:39:17
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0