Favoritöverlack!

Jag har sedan några veckor tilbaka börjat använda överlacket, Seche-vite. (Det betyder torka snabbt på franska.)

Lacket är dammtorrt på bara någon minut, men det är fortfarande mjukt då. Trots det är det ändå hållbart för när man trycker lite på det märker man att det sjunker ner, men sedan återfår lacket sin släta yta. Väldigt praktiskt!

Man ska stryka på ganska mycket på nageln, vilket jag fortfarande tycker är lite svårt eftersom det har en tendens att rinna ner vid sidan av nageln och det är inte särskilt snyggt.

Man ska endast stryka på ett lager så nu behöver jag inte måla naglarna så många gånger i veckan. Förr brukade jag försöka bättra på överlacket varje eller varannan dag för att det skulle hålla längre. Men med Seche-vite håller det ändå lika länge som det gjorde förr.
Lacket och ytan känns alltid bergfast. Det är på kanterna av nageln som lacket lossnar efter tre-fyra dagar.

Lacket är ganska blankt. Det ser lite ut som wet-look.

Jag tycker om detta överlack eftersom det gör att jag kan vara lite latare och inte behöver vänta så länge på att det ska torka. Dessutom håller det ganska länge.


Seche-vite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0