Helgplaner för huset och tomten

I helgen ska vi få köksskåpen på plats och eventuellt försöka ta bort en buske på grannens tomt.

Det kan låta konstigt att vi är inne på grannens tomt och gör förändringar, men jag känner ansvar för busken som planterades av en tidigare ägare till vårt hus. Grannen uttryckte redan förra året att vi fick gör vad vi vill med busken eftersom de inte är på eller använder den delen av sin tomt.
Att busken är ful och spretig gör att jag känner mig ännu mer ansvarig för den. Vi kommer att ta bort den låga busken och ersätta den med en mer högväxande buske till exempel en syrén eller något annat som man kan låta växa. Jag har även funderingar på något som är vintergrönt så att vi får insynsskydd året runt.

Vi har redan fått städskåpet på plats och det tog nästan två kvällar, så jag undrar hur lång tid det tar att få upp alla de övre köksskåpen.
Igår hämtade A ut köksfläkten som vi hade köpt via en webbutik. Vi köpte köksfläkt av märket Electrolux. Den är rostfri och ganska diskret (liten). Vi valde en mycket tystgående köksfläkt eftersom de ofta har en tendens att ta mycket plats ljudmässigt
Vi har upptäckt att det är fler saker som vi behöver komplettera med från Ikea: ett litet skåp över städskåpet, sockel till städskåpet, handtag och hyllplanen som jag nämnde tidigare.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad spännande att ni ska börja fixa i köket! Det blir säkert jättefint.

2011-10-15 @ 13:52:37
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Ja...spännande på många sätt: om vi ska lyckas, hur mycket fel det blir;-) Men jag hoppas verkligen att det blir fint till slut!

2011-10-17 @ 09:52:40
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0