Missnöjd med fint lack

Nu har jag använt Rose shell några gånger och tyvärr är jag ganska missnöjd med detta lack.

Det började inte så bra. Första gången som jag skulle använda lacket satt skruvkorken fast så jag kunde inte använda lacket. Vi fick ta hjälpen av en insexsnyckel för att öppna flaskan eftersom lite av lacket hade fastnat i skruvgängorna vid förslutningen.

När flaskan väl var öppnad och jag lackade naglarna visade det sig att lacket är oerhört svårt att använda. Lacket blir strimmigt på nageln och det krävs minst tre lager för att det strimmiga ska försvinna.

Färgen är fin på lite bleka händer. Den ljusrosa färgen har även ett knappt märkbart skimmer.


Mavala rose shell på naglarna.


Jag har svårt att bestämma mig om lacket ska få följa med till återvinningscentralen nästa gång eller om jag ska ge det ännu en chans...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0