Snart renoveras köket

I söndags var vi på Ikea för att köpa nya överskåp till köket.

Det blev många paket att plocka ihop på Ikea och då var det bara halva köket; antagligen kommer vi dessutom behöva komplettera med fler hyllplan. Det gick i alla fall bra att plocka ihop allt trots att det var många hyllor att gå mellan. De hade alla varor på lager så det var skönt.

Vi har bestämt oss för att sätta igång med första etappen av köksrenoveringen. Den innefattar byte av alla övre köksskåp, städskåpet, köksfläkten, tapet, lister och taklampan.

Det blir vita högblanka skåpsluckor som går hela vägen upp till taket. Det är tänkt att vitvarorna ska vara rostfri i framtiden, och så även köksfläkten. Vi är även noga med att välja tysta maskiner. Jag önskar mig ljusgrå tapeter. Egentligen önskar jag mig även infällda spots i taket, men det är svårt att ordna utan att antingen riva ner taket eller bygga ner taket (så att det blir lägre). Och eftersom jag är resonlig så hoppas jag att vi hittar en låg, men lång ljusramp i stället.

Nu ligger alla Ikea-paketen på golvet i vardagsrummet och det kliar så i fingrarna. Det kommer ju bli jättespännande att få allt på plats och förhoppningsvis blir det en stor förändring i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0