Hemmafrudrömmar

Ibland brukar jag tänka på vad jag skulle göra om jag var hemmafru.
Livet hade givetvis varit enklare på många sätt, men hade det varit för enkelt och skulle jag bli uttråkad till slut? Jag vill ju gärna tro att det inte skulle bli så och under de tre månader som jag var arbetslös 2009 höll jag igång med olika saker hela tiden.

Om jag hade varit hemmafru hade jag varit mycket gladare och mer lugn. Jag hade varit utvilad eftersom jag skulle sova ut varje morgon. Jag hade dessutom varit mer vältränad eftersom jag hade tränat tre gånger i veckan.

Huset hade varit rent i varje hörn. Jag tycker det är skönt att städa lite varje dag. Om man bara har ett jobbigt städprojekt, t.ex. städa ugnen eller tvätta fönstren, under en hel dag så brukar det vara överkomligt.
Jag blir glad och harmonisk av ett fint och städat hem.

A hade fått middag på bordet varje dag. Jag hade haft tid att baka kakor och pajer och att lära mig olika maträtter och andra godsaker.

Jag hade haft tid att ta hand om trädgården och pyssla med alla mina projekt.

Eller är detta bara drömmar? Hade verkligeheten varit helt annorlunda?

Kommentarer
Postat av: A

Det låter ju rätt trevligt, får ta och förhandla med min chef så att min lön räcker för inkomstbortfallet, men det borde inte vara något problem...

2011-10-26 @ 09:26:45
Postat av: The Way the Coookie Crumbles...

Det enda som gör mig glad (och stolt) med din kommentar är väl att du nästan måste dubbla din lön:-) Så jag får nog fortsätta drömmandet...

2011-10-26 @ 10:04:37
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0