Mer om hemmafruandet

Igår var det artiklar i olika tidningar om en undersökning som visat att många unga kvinnor svarat att de vill vara hemmafruar.
Någon uttalade sig om att det kan bero på tv-serier som Desperate housewives och realityprogram som Svenska Hollywoodfruar.

Jag kan verkligen förstå att man vill vara hemmafru, trots att det kanske inte borde vara så i jämställdhetens Sverige. Men tänk så mycket tid de unga kvinnorna kan lägga på att försöka leva upp till alla ideal som finns; de ska se bra ut, göra massa intressanta saker och vara duktiga på allt.
Jag känner igen mig så väl, trots att jag haft mina tankar kring att vara hemmafrulångt innan tv-serierna kom till. Men just nu känner jag mer än någonsin för att stanna hemma. Det beror kanske på att vi har ett helt hus nu, men jag vet att det även finns andra orsaker.

Kanske det kommer en dag då man får testa hemmafrulivet, men det brukar kallas föräldraledighet:-)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag är väl dum och insnöad kanske men när jag läser det där tolkar jag in en bulle i ugnen haha.. det vore så roligt...



Kram

2011-10-27 @ 19:48:04
URL: http://liebfrau.blogg.se/
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Tyvärr är svaret inte så enkelt... Men den dagen kommer nog också någon gång:-)

Kram

2011-10-28 @ 08:40:02
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0