Examensmiddag på Hälsingborg

Igår kväll bjöd A och jag syster på middag för att fira att hon skrivit klart och presenterat sin uppsats och därmed snart tar sin (andra) examen.
Jag hade bokat bord på restaurang Hälsingborg som jag hört gott om och som vi kunde få en gratis huvudrätt hos eftersom A hade fått Eat Sweden i 30-årspresent.

Det börjar med att servitrisen inte hittar vår bokning i sin inte oorganiserade pärm, men de har lediga bord så vi får sätta oss. Restaurangen är ganska mysig särskilt i "biblioteksdelen" där vi väljer att sitta.
Det visar sig att menyn som finns på deras hemsida inte är aktuell eftersom menyn som tilldelas oss skiljer sig från den på hemsidan.

A beställer pasta med oxfilé medan syster och jag tar gös med risotto. Under tiden som vi väntar på maten hör jag att en annan gäst klaga på att hans kyckling inte är varm. När maten kommer in är alla rätter dekorerade med likadana "morotstrassel". Jag blir något besviken på att gösen är stekt med något liknande frityrsmet eller panering. Alla rätterna smakade okej, men inte mer än så.
Under tiden som vi äter huvudrätten håller servitrisen i två tallrikar och visar sin kollega vad en gäst hittat i maten. Vad det är ser jag inte, men helt klart oacceptabelt.

Till efterrätt beställer A och syster varsin tiramisù och jag en pannacotta. De lovordar tiramisùn medar jag undrar hur gammal min pannacotta är. Botten av den är seg och jag tror att antingen är det toppen av den och att den stått så i kylen och fått en hård yta eller att gelatinet sjunkit så mycket att det bildats en seg botten. I övrigt är pannacottans konsistens något för seg.

Det är inte en restaurang som jag återvänder till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0