Hösten är på väg

Idag händer det förhoppningsvis saker hemma medan jag är på jobbet. A är hemma från sitt jobb idag eftersom den kamin som vi beställde i somras ska installeras idag.

I juli beställde vi en Contura 556 och meddelades då om att de skulle återkomma i mitten av augusti. I måndags tittade de hemma hos oss (tror jag eftersom ingen av oss var hemma och Cookie svarar inte på frågan:-) och igår bekräftade de att de kommer för att installera den idag.

    
Contura 556: Vår kamin kommer att se ut som den till vänster, men man ser bättre på bilden bredvid.


Jag är så otroligt nyfiken; jag vill ringa A hela tiden och hoppas att dagen går fort så jag får åka hem och titta.
Sen kan ju saker och ting gå fel och det hoppas jag såklart att det inte gör.

Det ska bli skönt med lite mer värme hemma. Jag har redan märkt att det har blivir kallare hemma, så hösten är i antågande. Då blir det mysigt med en kamin.
Om ni behöver lite värme i höst är ni välkomna hem till oss!

Kommentarer
Postat av: Malin

vad mysigt!!! vi skulle ocksâ vilja ha en kamin hemma hos oss men det finns ingen skorsten för det, dumt nog eftersom alla andra hus i omrâdet har det... men sâ himla mysigt med en sprakande eld som värmer i hösten =)

2011-09-01 @ 11:47:00
URL: http://mesrevesblancs.blogspot.com
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Vi hade inte heller någon skorsten så vi fick dra en utanpå huset, på fasaden. Det måste ni också kunna göra, men ni har väl stenhus? Då blir det ju lite mer jobb kanske...

2011-09-02 @ 08:26:17
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/
Postat av: A

Man behöver ingen skorsten för kamin, det kan man köpa samtidigt. Enklast är att köpa en som de installerar inne i huset, Conturas hemsida beskriver de hur man gör. Då slipper man bygglov

2011-09-02 @ 08:53:34
Postat av: The Way the Cookie Crumbles...

Om Contura har återförsäljare i Frankrike vill säga, men det måste väl finnas någon liknande tillverkare? Och så gäller väl andra regler så det kan nog vara bra att kolla upp.

2011-09-02 @ 09:02:59
URL: http://thewaythecookiecrumbles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0