Nytt guld

Till slut var jag tvungen att inse att mitt älskade guldlack, Nouba 9, inte höll måttet längre. Det hade blivit segt och var svårt att måla med. Efter att med nöd och näppe lyckats få fast det på naglarna en sista gång åkte det till återvinningscentralen. Alla mina kasserade eller slutanvända lack får en tur till återvinningscentralen där de då hör hemma.

Så fick jag chans att testa guldlacket som jag köpte redan i vintras, MaxFaxtor 01 Ivory. Liksom det andra lacket från MaxFactor, 04 Elegance mauve, som blivit en av mina favoriter, var det lått att måla med. Färgen är guldig och fin, men Nouba 9 hade en rosaaktig baston som gjorde färgen ovanlig och kanske lite exklusiv. Liksom Nouba-lacket har detta lack glitter i sig som gör att det inte känns så tråkigt.


04 Elegance mauve och 01 Ivory.


01 Ivory på naglarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0