Shoppingvanor

I normala fall köper jag det jag behöver, men det gäller sällan kläder. Det händer väl att jag köper ett plagg för att jag är på jakt efter just det eller för att jag behöver det, men ännu oftare är det en slump eller ett infall. Däremot är det sällan jag impulsköper något onödigt.

Jag handlar/shoppar/fönstershoppar ibland när jag mår dåligt. Det kan få mig på mycket bättre humör; kanske är det för att jag får något fint i min ägo.

Även när jag mår bra handlar/shoppar/fönstershoppar jag. Då kan den lyckliga känslan förstärkas, men också det beror nog på att jag får något fint och känner att jag kan spendera utan skuldkänslor över att inte ha råd eller få ont om pengar.

De senaste dagarna har jag känt mig både glad och ledsen samtidigt. Så jag har haft en konstig känsla när jag handlat/shoppat/fönstershoppat.
I min nedstämdhet finns det ljusglimtar, som syster som jag idag träffade både på lunchen och efter jobbet. Tyvärr blev det endast fönstershopping på lunchen.
Efter jobbet provade jag dock flera toppar i en butik. Ett par hängde jag tillbaka efteråt, men under ytterligare en runda i butiken plockade jag på mig några toppar till. Dessa orkade jag inte prova så jag köpte allt och provade hemma hos syster i stället. Då fick jag ju även smakråd. Jag har bestämt mig för att behålla fyra av sju toppar.

En annan stor ljuspunkt som alltid finns i tillvaron är min älskade A. Han skrattade gott när han såg allt jag hade köpt idag och tittade intresserat på när varje topp visades upp. Dessutom stöttar han så gott som alla mina klädinköp eftersom han vet att jag har svårt att hitta kläder. Han klagar varken över min garderob, som är tre gånger så stor som hans, eller över mina skor, som är fyra gånger fler än hans. Han vet kanske att det hade kunnat vara värre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0