Matvanor under graviditeten

2012-03-08

Matvanorna har helt klart förändrats med graviditeten.

Lunch- och middagsportionerna är mindre nu, det vill säga normalstora. Förr i tiden var mina portioner jättestora; alla reagerade över mina portioner och min kropp.

Numer äter jag:
- frukost som är densamma som förr: en liten macka med mjuk- eller hårdost samt filmjölk (med russin)
- mellanmål: frukt (t.ex. ett halvt äpple eller en halv banan)
- lunch: matlåda på föregående dags middag
- mellanmål: knäckebröd med leverpastej samt frukt (den andra halvan av förmiddagens mellanmål)
- middag: något som vi bestämt att vi ska äta innan vi storhandlar
- ev. mellanmål: frukt eller något annat beroende på hur hungrig jag käönner mig

Totalt sett äter jag nog ungefär lika mycket som tidigare, men det är nu uppdelat i mindre portioner per mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0