Simning

2012-03-09

Eftersom vi planerade en graviditet köpte jag inte kort på Friskis & svettis vid denna terminsstart. Man ska undvika hopp som det finns många av på medelpassen och tyvärr är baspassen, som är utan hopp, på dåliga tider för mig.

Så strax efter årsskiftet köpte jag ett simkort och sedan dess har jag simmat en halvtimme varje tisdag och fredag morgon.
I början tyckte jag att det var ganska jobbigt och fick ta upp till tre pauser under halvtimmen. Därefter gick jag ner till två pauser och i morse behövdes endast en paus. Jag märkte i början att jag snabbt blev andfådd, men nu blir jag inte lika andfådd. Jag simmar ganska långsamt och vet inte hur långt jag simmar under dessa 30 minuter. Det är inte heller det som är det viktiga utan att jag rör på mig under denna tid.

Sedan jag började simma jar jag blivit svagare i musklerna. Det märktes inte minst när vi var och bowlade för två veckor sedan då jag tyckte att åttakilosklotet var lite för tungt. Friskis-passen höll igång musklerna bättre än vad simningen gör.

När det blir lite varmare ute hoppas jag kunnde promenera från Slussen till jobbet de morgnar som jag inte simmar. Det är en promenad på cirka 15-20 minuter beroende på hur fort man vill gå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0