Barnvagn

2012-03-31

Idag åkte vi tillbaka till barnbutiken för att titta närmare på Brio Go. Nu hade vi läst på mer på internet med recensioner och jämförelser av främst Brio Go och Bugaboo Camelion.

Det första vi fick veta var att de under drygt två veckor har ett erbjudande; om man köper Brio Go med ligg- och sittdel ingår babyskydd, bas och adapter.

Vi fick en visning av vagnen. Jag tyckte om att bebisen kommer högre upp i Brio Gos liggdel så att man slipper böja sig så långt ner varje gång man ska lyfta upp och ner bebisen. Dessutom är varukorgen mer lättillgänglig. Jag tycker dessutom att det är en fördel att Brio Gos framhjul är lite större. På Bugaboo Camelion kan man ju byta till snöhjul, vilket är en fördel, men då tillkommer självklart en extra kostnad för dem.

Därefter provkörde vi både Bugaboo Camelion och Brio Go. Jag tyckte att båda kändes stabila och var lättkörda. Däremot var det ganska stor skillnad på handtaget på dem eftersom Brio Gos handtag är ergonomiskt utformat. Jag kan tänka mig att det är stor skillnad om man kör vagnen mycket.

Vi bestämde oss för att köpa Brio Go. Jag trodde inte att vi skulle bli så mycket klokare av att fundera ytterligare två veckor. Vi beställde en beige liggdel, olivgrön sittdel och marinblått babyskydd: ganska könsneutrala färger. Cirka en månad före beräknad förlossning, dvs. 27 juli, ska den levereras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0