En liten flicka!

2012-04-02

Idag var vi på det "riktiga" ultraljudet. Undersökningen tog cirka en halvtimme.

Jag blev så lycklig när vi fick se den lilla bebisen på skärmen och ännu lyckligare när barnmorskan på slutet sammanfattade att bebisen såg fin ut och att allt var bra. Jag hade kunnat stanna i undersökningsrummet hela eftermiddagen och tittat på bebisen i magen.

Barnmorskan berättade att hjärtat såg fint ut. Vi kunde till och med se de olika kammarna i hjärtat. Även njurarna och magsäcken såg bra ut. Man kunde se ryggraden, båda händerna och båda fötterna. Vi fick se ansiktet i profil. Hon berättade att moderkakan låg mot min rygg, vilket är normalt. Det finns mycket fostervatten. Hon kunde se att hjärnan var normal.

Hon berättade även att det troligtvis är en flicka. Jag blev lite chockad eftersom jag varit inställd på att det är en pojke. Nu känns det inte längre som det spelar någon roll. Jag ville bara höra att barnet såg bra och normalt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0