Halvvägs i graviditeten

2012-04-09

Nu är jag i vecka 20+0, det vill säga halvvägs i graviditeten. Jag tycker att det gått fort och att jag än så länge haft det ganska lätt: inget illamående, ingen värk, ingen överkänslighet eller craving.

Jag tror inte den återstående tiden kommer att gå lika fort eller att kännas lika lätt. Den varma och härliga sommaren är på väg och det kommer säkert att innebära en prövning för en stor gravid kvinna. Då kommer det nog även att kännas mer ansträngande för kroppen och psyket.

Jag har hittills gått upp knappt fyra kilo. Det går inte använda några av mina byxor. Jag märker att jag behöver mer sömn än vanligt och äta något mer. Annars är det mesta som vanligt.


Magen 2012-04-14


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0