Första bebiskläderna

2012-04-17

I går köpte jag bebiskläder för första gången. Jag har hittills inte tillåtit mig att titta alltför mycket på bebis- och barnsaker, än mindre köpa något. Och skulle jag titta eller köpa något så är kravet att det är användbart och att det är något som vi sannolikt inte kommer att få i present.

I går tillät jag mig att gå in i en barnklädesbutik eftersom det var rea. Jag köpte två bodys för 90 kr, en i storlek 50 och den andra i 56. Den ena är till och med i ekologisk bomull. Jag tyckte att det var prisvärt och ett berättigat köp.

Hittills har vi köpt några saker till barnet i alla fall:
Det första vi köpte var bilen. Den är ju inte till barnet, men vi köpte den på grund av att vi ska få barn och vill ha en säkrare bil som inte var så gammal som vår förra.
Vi har redan köpt barnvagn trots att vi bara skulle titta och prova. Vi kunde inte avstå från ett bra erbjudande och jag tror att vi kommer att bli nöjda med den.
Förra helgen köpte vi en avtagbar väggdekoration till barnrummet. Det är ett träd med några olia djur och blommor i olika färger. Jag gärna vill ha en ganska neutral tapet, men samtidigt vore det såklart roligt med färg i barnrummet så jag tycker att väggdekorationen är en bra lösning. Sen får vi lägga till mer färg med textilier och annan inredning.
Så blev det två bodys. Jag försöker att köpa inte alltför könsrelaterade saker, men upptäcker att det är svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0