Första ultraljudet

2012-01-17

I morse var A och jag på första ultraljudet. Det var för att bestämma hur långt gången jag är.

Doktorn, som i vanliga fall jobbar på Mamma mia, var jättetrevlig. Eftersom det fortfarande var så tidigt i graviditeten kunde vi inte göra "vanligt" ultraljud utan fick göra det vaginalt.

Doktorn meddelade att min livmoder ligger långt bak. När hon hittade fostret vände hon skärmen mot oss och vi fick se en diffus figur och ett litet hjärta om flimrade.
Det kändes så otroligt att det hände mig. Man är ju van vid att se det på TV/film och då rör det alltid någon annan, men denna gång var det min bebis som var på bilden.
Doktorn kom fram till att jag är i vecka 9 (8+1) och beräknade förlossningen till 27 augusti. Allt annat såg normalt ut och det var en stor lättnad att höra.

Jag är så otroligt lycklig och det blir svårt att sluta le för mig själv. Även A verkade glad och hade svårt att ta in att det var vår bebis där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0